Blokady ARB

Wybierz markę samochodu, model, rocznik i parametry. Następnie kliknij w numer blokady ARB. Np. “ARB 100”, “ARB 226”, itp.

Dział Blokada Opis Splines Przełożenie
2.1 RD01 Toyota 8″, 45mm BRNG (zastąpione przez RD132) 30 Wszystkie
2.2 RD02 Toyota 8.9″, 45mm BRNG (zastąpione przez RD142) 30 Wszystkie
2.3 RD03 Land Rover, 10 SPL, Banjo (zastąpione przez RD127) 10 3.54
2.4 RD04 Nissan H233, 31 SPL (zastąpione przez RD134) 31 Wszystkie
2.5 RD05 Mitsubishi 8″, RR,28 SPL (zastąpione przez RD210) 28 Wszystkie
2.6 RD06 Dana 44,30 SPL, 3.92 i powyżej (zastąpione przez RD116) 30 3.92 i powyżej
2.7 RD07 Dana 44,30 SPL, 3.73 i poniżej (zastąpione przez RD117) 30 3.73 i poniżej
2.8 RD08 Toyota 8.9″, C-clip, 45mm BRNG (zastąpione przez RD153) 30 Wszystkie
2.9 RD09 Nissan H233B, 31 SPL (thrust block only – zastąpione przez RD136) 31 Wszystkie
2.10 RD10 GM 10 Bolt,8.5″, 28 SPL (zastąpione przez RD83) 28 2.73 i powyżej
2.12 RD12 GM 12 Bolt,8.9″, 30 SPL, 3.73 i powyżej (zastąpione przez RD216) 30 3.73 i powyżej
2.16 RD16 Ford 8.8″, 28 SPL (zastąpione przez RD82) 28 Wszystkie
2.17 RD17 Nissan H233B, 33 SPL (disc brake only – zastąpione przez RD135) 33 Wszystkie
2.18 RD18 Dana 44, 19 SPL, 3.92 i powyżej (deleted from range) 19 3.92 i powyżej
2.19 RD19 Dana 44, 19 SPL, 3.73 i poniżej (deleted from range) 19 3.73 i poniżej
2.20 RD20 Land Rover, Salisbury, 3.54:1 (zastąpione przez RD161) 24 3.54
2.21 RD21 Dana 60, 30 SPL, 4.56 i powyżej (zastąpione przez RD162) 30 4.56 i powyżej
2.22 RD22 Dana 60, 30 SPL, 4.10 i poniżej (zastąpione przez RD163) 30 4.10 i poniżej
2.23 RD23 Toyota 8″, 50mm BRNG (zastąpione przez RD132) 30 Wszystkie
2.24 RD24 Nissan H233B, 33 SPL (zastąpione przez RD135) 33 Wszystkie
2.25 RD25 Mitsubishi 9″, RR, 28 SPL (disc brake only – zastąpione przez RD46) 28 Wszystkie
2.26 RD26 Land Rover HD, 24 SPL (deleted from range) 24 3.54
2.27 RD27 Nissan C200, 29 SPL (zastąpione przez RD202) 29 Wszystkie
2.28 RD28 GM 10 Bolt, 8.5″, 30 SPL (zastąpione przez RD84) 30 2.73 i powyżej
2.30 RD30 Dana 30,27 SPL,3.73 i powyżej 27 3.73:1 i powyżej
2.31 RD31 Dana 30, 27 SPL, 3.54 i poniżej (zastąpione przez RD101) 27 3.54 i poniżej
2.32 RD32 Land Rover, Salisbury, 4.70:1 (zastąpione przez RD160) 24 4.7
2.33 RD33 Toyota 8.9″, 50mm BRNG (zastąpione przez RD142) 30 Wszystkie
2.35 RD35 Dana 60HD, 35 SPL, 4.56 i powyżej (zastąpione przez RD166) 35 4.56 i powyżej
2.36 RD36 Dana 60HD, 35 SPL, 4.10 i poniżej (zastąpione przez RD167) 35 4.10 i poniżej
2.37 RD37 Ford 10.25″ & 10.5″ (Sterling / corporate) (zastąpione przez RD140) 35 Wszystkie
2.38 RD38 Dana 35, non C-clip, 27 SPL, 3.31 i poniżej (zastąpione przez RD103) 27 3.31 i poniżej
2.39 RD39 Dana 35, non C-clip, 27 SPL, 3.54 i powyżej (zastąpione przez RD102) 27 3.54 i powyżej
2.40 RD40 GM 14 Bolt, 9.5″, C-clip (zastąpione przez RD197) 33 Wszystkie
2.41 RD41 Mitsubishi Jeep, RR (deleted from range) 19 Wszystkie
2.42 RD42 Dana 60HD, C-clip, 35 SPL, 4.56 i powyżej (zastąpione przez RD168) 35 4.56 i powyżej
2.43 RD43 Dana 60HD, C-clip, 35 SPL, 4.10 i poniżej (zastąpione przez RD169) 35 4.10 i poniżej
2.44 RD44 Isuzu, RR, 26 SPL (zastąpione przez RD213) 26 Wszystkie
2.45 RD45 Mahindra, 19 SPL (deleted from range) 19 Wszystkie
2.46 RD46 Mitsubishi 9″, RR, 28 SPL (zastąpione przez RD212) 28 Wszystkie
2.47 RD47 AMC Model 20, 2.73:1 (zastąpione przez RD187) 29 2.73
2.50 RD50 Dana 50, 30 SPL (zastąpione przez RD158) 30 Wszystkie
2.51 RD51 GM / AAM 9.25″, 33 SPL (zastąpione przez RD197) 33 Wszystkie
2.53 RD53 Dana 70HD, 35 SPL, 4.56 i powyżej (zastąpione przez RD172) 35 4.56 i powyżej
2.54 RD54 Dana 70HD, 35 SPL, 4.10 i poniżej (zastąpione przez RD173) 35 4.10 i poniżej
2.55 RD55B Ford 9″, 31 SPL (zastąpione przez RD119) 31 Wszystkie
2.56 RD56 Land Rover, 24 SPL, Banjo (zastąpione przez RD128) 24 Wszystkie
2.57 RD57 Land Rover, 24 SPL, Banjo, P38A (zastąpione przez RD138) 24 Wszystkie
2.60 RD60 AMC Model 20, 3.08 i powyżej (zastąpione przez RD186) 29 3.08 i powyżej
2.64 RD64 Toyota 9.5″, 32 SPL (zastąpione przez RD152) 32 Wszystkie
2.65 RD65 Dana 70U, 35 SPL, 4.56 i powyżej (zastąpione przez RD172) 35 4.56 i powyżej
2.66 RD66 Dana 70U, 35 SPL, 4.10 i poniżej (zastąpione przez RD173) 35 4.10 i poniżej
2.68 RD68 Dana 35, C-clip, 27 SPL, 3.31 i poniżej (zastąpione przez RD103) 27 3.31 i poniżej
2.69 RD69 Dana 35, C-clip, 27 SPL, 3.54 i powyżej (zastąpione przez RD102) 27 3.54 i powyżej
2.70 RD70 Nissan H260, 37 SPL (zastąpione przez RD215) 37 Wszystkie
2.71 RD71 Nissan H260, 37 SPL (disc brake only – zastąpione przez RD215) 37 Wszystkie
2.72 RD72 Suzuki Sierra, RR, 26 SPL (zastąpione przez RD208) 26 Wszystkie
2.73 RD73 Suzuki Sierra, FR, 22 SPL (zastąpione przez RD205)) 22 Wszystkie
2.74 RD74 Suzuki Vitara, RR, 26 SPL, 10 Bolt RG (zastąpione przez RD204) 26 Wszystkie
2.75 RD75 Suzuki, FR, 22 SPL, 10 Bolt RG (zastąpione przez RD205) 22 Wszystkie
2.77 RD77 Suzuki Jimny (JA), FR, 22 SPL (zastąpione przez RD207) 22 Wszystkie
2.78 RD78A Nissan H233B, 31 SPL (zastąpione przez RD136) 31 Wszystkie
2.79 RD79 Suzuki Vitara, RR, 26 SPL, 12 Bolt RG (zastąpione przez RD209) 26 Wszystkie
2.80 RD80 Dana 80, 35 SPL (zastąpione przez RD173) 35 Varies by Mfg.
2.81 RD81 Ford 8.8″, 31 SPL 31 Wszystkie
2.82 RD82 Ford 8.8″, 28 SPL 28 Wszystkie
2.83 RD83 GM 8.5″/10 Bolt/AAM 860, 28 SPL (zastąpione przez RD221) 28 2.73 i powyżej
2.84 RD84 GM 8.5″/10 Bolt/AAM 860, 30 SPL (zastąpione przez RD222) 30 2.73 i powyżej
2.85 RD85 Isuzu RR, 23 SPL, non-LSD (deleted from range) 23 Wszystkie
2.87 RD87 Suzuki Jimny, FR, 22 SPL, 8 Bolt RG (zastąpione przez RD207) 22 Wszystkie
2.88 RD88 Suzuki, 26 SPL, 10 Bolt RG (zastąpione przez RD208) 26 Wszystkie
2.89 RD89 Toyota Tacoma, RR (zastąpione przez RD129) 30 Wszystkie
2.90 RD90 Toyota 7.5″ IFS 27 Wszystkie
2.91 RD91 Dana 80, 37 SPL (zastąpione przez RD175) 37 Varies by Mfg.
2.92 RD92 Toyota 8″ IFS, 50mm BRNG (zastąpione przez RD131) 30 Wszystkie
2.93 RD93 Chrysler 8.25″, 29 SPL 29 Wszystkie
2.94 RD94 Isuzu IFS, 17 SPL (zastąpione przez RD203) 17 Wszystkie
2.95 RD95 Dana 60, 32 SPL, 4.56 i powyżej (zastąpione przez RD164) 32 4.56 i powyżej
2.96 RD96 Dana 60, 32 SPL, 4.10 i poniżej (zastąpione przez RD165) 32 4.10 i poniżej
2.97 RD97 Dana 70, 32 SPL, 4.56 i powyżej (zastąpione przez RD170) 32 4.56 i powyżej
2.98 RD98 Dana 70, 32 SPL, 4.10 i poniżej (zastąpione przez RD171) 32 4.10 i poniżej
2.99 RD99 Ford 9″, 35 SPL, 2″ BRNG 35 Wszystkie
2.991 RD99CE Ford 9″, 35 SPL, 2″ BRNG (CE) 35 Wszystkie
2.100 RD100 Dana 30, 27 SPL, 3.73 i powyżej 27 3.73 i powyżej
2.101 RD101 Dana 30, 27 SPL, 3.54 i poniżej 27 3.54 i poniżej
2.102 RD102 Dana 35, 27 SPL, 3.54 i powyżej 27 3.54 i powyżej
2.103 RD103 Dana 35, 27 SPL, 3.31 i poniżej 27 3.31 i poniżej
2.104 RD104 Dana 30, 30 SPL, 3.73 i powyżej 30 3.73 i powyżej
2.105 RD105 Dana 35, 30 SPL, 3.54 i powyżej 30 3.54 i powyżej
2.106 RD106 Nissan C200, 31 SPL (zastąpione przez RD201) 31 Wszystkie
2.107 RD107 Nissan C200/R200A, 29 SPL (zastąpione przez RD202) 29 Wszystkie
2.109 RD109 Dana 44, 35 SPL, 3.92 i powyżej 35 3.92 i powyżej
2.110 RD110 Mitsubishi IFS, 28 SPL 28 Wszystkie
2.111 RD111 Toyota 8″ IFS, 53mm BRNG, 3.91 i powyżej 30 3.91 i powyżej
2.112 RD112 Chrysler 8.25″, 27 SPL 27 Wszystkie
2.113 RD113 Dana 44, 33 SPL, 3.92 i powyżej 33 3.92 i powyżej
2.114 RD114 GM 14 Bolt, 10.5″, 30 SPL, FF 30 4.10 i poniżej
2.115 RD115 Dana 70HD, 37 SPL, 4.56 i powyżej (zastąpione przez RD174) 37 4.56 i powyżej
2.116 RD116 Dana 44, 30 SPL, 3.92 i powyżej 30 3.92 i powyżej
2.117 RD117 Dana 44, 30 SPL, 3.73 i poniżej 30 3.73 i poniżej
2.118 RD118 Suzuki Jimny, FR, 22 SPL, 10 Bolt RG (zastąpione przez RD206) 22 Wszystkie
2.119 RD119 Ford 9″, 31 SPL 31 Wszystkie
2.121 RD121 Toyota 8″ IFS, 53mm BRNG, 3.73 i poniżej 30 3.73 i poniżej
2.123 RD123 Mazda 8″, RR, shim adjusted 30 Wszystkie
2.124 RD124 Toyota 8.9″, C-clip, 50mm BRNG (zastąpione przez RD153) 30 Wszystkie
2.125 RD125 Dana 35, non C-clip, 30 SPL, 3.54 i powyżej 30 3.54 i powyżej
2.126 RD126 Santana PS-10, RR 34 Wszystkie
2.127 RD127 Land Rover, 10 SPL, Banjo 10 3.54
2.128 RD128 Land Rover, 24 SPL, Banjo 24 3.54
2.129 RD129 Toyota Tacoma, RR 30 Wszystkie
2.131 RD131 Toyota 8″ IFS, 50mm BRNG 30 Wszystkie
2.132 RD132 Toyota 8″, 50mm BRNG 30 Wszystkie
2.133 RD133 Toyota 8″ RR, shim adjusted 30 Wszystkie
2.134 RD134 Nissan H233, 31 SPL 31 Wszystkie
2.135 RD135 Nissan H233B, 33 SPL 33 Wszystkie
2.136 RD136 Nissan H233B, 31 SPL 31 Wszystkie
2.137 RD137 Nissan R230, 33 SPL, IRS, 3.54 i powyżej 33 3.54 i powyżej
2.138 RD138 Land Rover, 24 SPL, Banjo, P38A 24 Wszystkie
2.139 RD139 AAM 11.5″, 30 SPL 30 Wszystkie
2.140 RD140 Ford 10.25″ & 10.5″ (Sterling / corporate) 35 Wszystkie
2.141 RD141 Toyota 8″ IFS, 34 SPL, 58mm BRNG (zastąpione przez RD151) 34 Wszystkie
2.142 RD142 Toyota 8.9″, 50mm BRNG 30 Wszystkie
2.143 RD143 Dana 44, 32 SPL, 3.73 i poniżej 32 3.73 i poniżej
2.144 RD144 Nissan H260, 34 SPL (zastąpione przez RD214) 34 Wszystkie
2.145 RD145 Rockwell 2.5T, 16 SPL 16 Wszystkie
2.146 RD146 Toyota 10.5″, RR, 36 SPL 36 Wszystkie
2.147 RD147 Dana 44, 35 SPL, 3.73 i poniżej 35 3.73 i poniżej
2.148 RD148 AAM 760, 28 SPL 28 Wszystkie
2.149 RD149 Nissan, M226, 32 SPL, 10 Bolt RG 32 Wszystkie
2.150 RD150 Ford 9.75″, 34 SPL, C-Clip 34 Wszystkie
2.151 RD151 Toyota 8″ IFS, 34 SPL 34 Wszystkie
2.152 RD152 Toyota 9.5″, 32 SPL 32 Wszystkie
2.153 RD153 Toyota 8.9″, C-Clip, 50mm BRNG 30 Wszystkie
2.154 RD154 Mitsubishi 9.5″, 31 SPL, live axle 31 Wszystkie
2.155 RD155 Mitsubishi 9.5″, 33 SPL, IRS 33 Wszystkie
2.156 RD156 Hyundai 9.5″, 34 SPL, live axle 34 Wszystkie
2.157 RD157 Jeep JK Rubicon, 35 SPL 35 Wszystkie
2.158 RD158 Dana 50, 30 SPL 30 Wszystkie
2.159 RD159 Nissan M226, 32 SPL, 12 Bolt RG 32 Wszystkie
2.160 RD160 Land Rover, Salisbury, 24 SPL, 4.70:1 24 4.70
2.161 RD161 Land Rover, Salisbury, 24 SPL, 3.54:1 24 3.54
2.162 RD162 Dana 60, 30 SPL, 4.56 i powyżej 30 4.56 i powyżej
2.163 RD163 Dana 60, 30 SPL, 4.10 i poniżej 30 4.10 i poniżej
2.164 RD164 Dana 60, 32 SPL, 4.56 i powyżej 32 4.56 i powyżej
2.165 RD165 Dana 60, 32 SPL, 4.10 i poniżej 32 4.10 i poniżej
2.166 RD166 Dana 60HD, 35 SPL, 4.56 i powyżej 35 4.56 i powyżej
2.167 RD167 Dana 60HD, 35 SPL, 4.10 i poniżej 35 4.10 i poniżej
2.168 RD168 Dana 60HD, C-Clip, 35 SPL, 4.56 i powyżej 35 4.56 i powyżej
2.169 RD169 Dana 60HD, C-Clip, 35 SPL, 4.10 i poniżej 35 4.10 i poniżej
2.170 RD170 Dana 70/80, 32 SPL, LOW SPEED 32 xxx i powyżej
2.171 RD171 Dana 70/80, 32 SPL, HIGH SPEED 32 xxx i poniżej
2.172 RD172 Dana 70/80 , 35 SPL, LOW SPEED 35 xxx i powyżej
2.173 RD173 Dana 70/80, 35 SPL, HIGH SPEED 35 xxx i poniżej
2.174 RD174 Dana 70/80, 37 SPL, LOW SPEED 37 xxx i powyżej
2.175 RD175 Dana 70/80, 37 SPL, HIGH SPEED 37 xxx i poniżej
2.176 RD176 Dana 70/80, 40 SPL, LOW SPEED 40 xxx i powyżej
2.177 RD177 Dana 70/80, 40 SPL, HIGH SPEED 40 xxx i poniżej
2.180 RD180 Nissan R180A, 27 SPL, 3.69 i powyżej 27 3.69 i powyżej
2.181 RD181 Nissan R180A, 27 SPL, 3.54 i poniżej 27 3.54 i poniżej
2.182 RD182 Nissan R180A, 27 SPL, 8 Bolt RG 27 Wszystkie
2.183 RD183 Toyota 10.5″, RR, 34 SPL 34 Wszystkie
2.186 RD186 AMC 20, 3.08 i powyżej 29 3.08 i powyżej
2.187 RD187 AMC 20, 2.73 i poniżej 29 2.73 i poniżej
2.188 RD188 Dana 60XHD, 40 SPL, 4.56 i powyżej 40 4.56 i powyżej
2.189 RD189 Dana 60XHD, 40 SPL, 4.10 i poniżej 40 4.10 i poniżej
2.193 RD193 Toyota 8″ RR, 12 Bolt RG, Shim adjusted 30 Wszystkie
2.195 RD195 Nissan Patrol Y62, RR 34 Wszystkie
2.196 RD196 Nissan C200K, 31 SPL 31 Wszystkie
2.197 RD197 AAM 925/950, 33 SPL 33 Wszystkie
2.198 RD198 VW Amarok Rear 30 Wszystkie
2.200 RD200 Rockwell 2.5T, 40 SPL 16 Wszystkie
2.201 RD201 Nissan C200, 31 SPL 31 Wszystkie
2.202 RD202 Nissan C200/R200A, 29 SPL 29 Wszystkie
2.203 RD203 Isuzu IFS, 17 SPL 17 Wszystkie
2.204 RD204 Suzuki Vitara, RR, 26 SPL, 10 Bolt RG 26 Wszystkie
2.205 RD205 Suzuki, FR, 22 SPL, 10 Bolt RG 22 Wszystkie
2.206 RD206 Suzuki Jimny, FR, 22 SPL, 10 Bolt RG 22 Wszystkie
2.207 RD207 Suzuki Jimny, FR, 22 SPL, 8 Bolt RG 22 Wszystkie
2.208 RD208 Suzuki, 26 SPL, 10 Bolt RG 26 Wszystkie
2.209 RD209 Suzuki Vitara, RR, 26 SPL, 12 Bolt RG 26 Wszystkie
2.210 RD210 Mitsubishi 8″, RR, 28 SPL 28 Wszystkie
2.212 RD212 Mitsubishi 9″, RR, 28 SPL 28 Wszystkie
2.213 RD213 Isuzu, RR, 26 SPL 26 Wszystkie
2.214 RD214 Nissan H260, 34 SPL 34 Wszystkie
2.215 RD215 Nissan H260, 37 SPL 37 Wszystkie
2.216 RD216 GM 12 Bolt, 8.9″, 30 SPL, 3.73 i powyżej 30 3.73 i powyżej
2.217 RD217 LR Discovery 3 + 4, FR, 29 SPL 29 Wszystkie
2.218 RD218 LR Discovery 3, RR, 31 SPL 31 Wszystkie
2.219 RD219 T6 Ranger/BT-50, FR, 29 SPL 29 Wszystkie
2.220 RD220 T6 Ranger/BT-50, RR, 32 SPL 32 Wszystkie
2.221 RD221 GM8.5″ 10 Bolt AAM 860, 28 SPL 28 Wszystkie
2.222 RD222 GM8.5″ 10 Bolt AAM 860, 30 SPL 30 Wszystkie
2.223 RD223 Ford Ranger PJ, PK / Mazda BT-50, IFS, 30 SPL 30 Wszystkie
2.224 RD224 Nissan M205, FR, 30 SPL 30 Wszystkie
2.226 RD226 Dana 44A, 30 SPL 30 Wszystkie
2.227 RD227 Suzuki Jimny, FR, 26 SPL 34 Wszystkie
2.228 RD228 Nissan C200K, FR, 34 SPL 34 Wszystkie
2.229 RD229 Nissan D23/NP300, RR, 34 SPL 34 Wszystkie
2.230 RD230 Nissan R180A, 30 SPL, 3.69 i powyżej 30 3.69 i powyżej
2.231 RD231 Nissan R180A, 30 SPL, 3.54 i poniżej 30 3.54 i poniżej
2.232 RD232 Toyota 8.9″ RR, 32 SPL, 12 bolt RG, Shim Adjusted 32 Wszystkie
2.233 RD233 Dynatrac Prorock XD60, 40 SPL 40 CONTACT DYNATRAC
2.234 RD234 GM 14 Bolt, 10.5″, 40 SPL, FF 40 4.10 i poniżej
2.235 RD235 GM 14 Bolt, 10.5″, 35 SPL, FF 35 4.10 i poniżej
2.244 RD244 Dana M200, Jeep JL Sport, RR 29 Wszystkie
2.245 RD245 Dana M220, Jeep JL Sahara, 32SPL, RR 32 Wszystkie
2.246 RD246 Dana M210/M220, Jeep JL Rubicon, 35SPL 35 Wszystkie
2.249CE RD249CE Ford 10″, 40 SPL 40 Wszystkie
2.253 RD253 Toyota 9.50″, 32 SPL 32 Wszystkie
2.254 RD254 AAM 925 & 950 33 SPL, LOW SPEED 33 Low speed
2.259 RD259 Dodge Ram 1500, 31 SPL 9.25” Rear ZF C-clip Axle 31 Wszystkie

[CP_CALCULATED_FIELDS id="6"]

Mówiąc najprościej, trakcja (przyczepność) to opór między oponami pojazdu a podłożem, który zapewnia kierowcy, kontrolę nad pojazdem; brak trakcji = brak kontroli.

Napęd to dostarczanie momentu obrotowego i mocy; napęd (z odpowiednią siłą momentu obrotowego) jest tym, co obraca nasze koła i opony wbrew oporowi podłoża.

Opony, wzór bieżnika i konstrukcja to jedne z najważniejszych czynników wpływających na trakcję Twojego samochodu. Twoje opony to ostatni element układanki w przenoszeniu energii silnika na podłoże.

Opony są jednak w stanie ruszyć samochód tylko wtedy, gdy przynajmniej jedna opona może uzyskać przyczepność do nawierzchni toru, a także otrzymuje wystarczający napęd (moment obrotowy) z odpowiedniego mechanizmu różnicowego.

Faktem jest, że nigdy nie będziesz w stanie kontrolować przyczepności nawierzchni, ale możesz kontrolować rodzaj opon, ślad opon (ciśnienie powietrza) i to, czy koła są napędzane, czy nie. Wszystko to znacznie poprawi prawdopodobieństwo znalezienia i utrzymania przyczepności.

Jeśli na nawierzchni nie ma przyczepności, 4 koła mogą się obracać i nie ma pędu.

Zatem pierwsze kroki w celu poprawy trakcji to:

  • Dobry zestaw opon terenowych lub błotnych
  • Zawsze dostosowuj ciśnienie w oponach do terenu, po którym się poruszasz

Zmniejszenie ciśnienia w oponach (wypuszczenie powietrza) zwiększa powierzchnię kontaktu opony z podłożem; więcej opon na podłożu oznacza lepsze rozłożenie obciążenia i większą powierzchnię podłoża, z której można uzyskać przyczepność. Jest to najważniejsze podczas jazdy po luźnych nawierzchniach. Korzyści płynące z niskiego ciśnienia w oponach można również zauważyć podczas poruszania się po kamienistym terenie, gdzie opony mają zwiększoną zdolność kształtowania się wokół obiektów na podłożu, pomagając nam uzyskać lepszą przyczepność.

Twój samochód 4x4 ma przedni i tylny mechanizm różnicowy; mechanizm różnicowy jest zaprojektowany tak, aby rozdzielić napęd na lewe lub prawe koło na każdej osi. Zapewnienie napędu tylko z jednej strony pojazdu umożliwia obracanie się lewego i prawego koła z różnymi prędkościami, co jest niezbędne podczas pokonywania zakrętów. Z założenia dyferencjał będzie obracał kołem z najmniejszą przyczepnością. Tak więc, gdy jedziemy w terenie, jeśli jedno koło jest zawieszone w powietrzu lub znajduje się na bardzo śliskiej nawierzchni, mechanizm różnicowy będzie napędzał tylko koło bez przyczepności. 

Często w przypadku samochodów z napędem na 4 koła,  bardzo łatwo można znaleźć się w sytuacji, w której jedno koło na przedniej osi i jedno na tylnej osi ma niewielką lub żadną przyczepność. W tej sytuacji żadne z kół z przyczepnością nie otrzyma napędu.

Blokada mechanizmu różnicowego to mechanizm różnicowy, który można „zablokować”, aktywując przełącznik z siedzenia kierowcy.

Funkcja blokowania usuwa zwykłą zdolność mechanizmu różnicowego do dzielenia napędu z lewej strony na prawą poprzez zablokowanie dyferencjału; oznacza to, że oba koła będą zawsze obracać się z tą samą prędkością, dopóki blokada nie zostanie odłączona.

Opisaliśmy podstawy działania standardowego mechanizmu różnicowego i dlaczego potrzebujemy ich na drogach, jednak jeśli chodzi o napęd na 4 koła, może to powodować problemy podczas jazdy po nierównym lub błotnistym terenie, gdzie jedno lub więcej kół często może się uślizgnąć lub unieść nad ziemię.

Idealnym momentem na włączenie blokady mechanizmu różnicowego jest pokonywanie powierzchni o niskiej przyczepności, niezależnie od tego, czy są one śliskie, czy zbyt nierówne, powodując unoszenie się kół.

Przełączenie mechanizmu różnicowego na "zablokowany" przeniesie takie sam, równy, napęd na oba koła, co oznacza, że zarówno koło nad ziemią, jak i to mocno osadzone na ziemi będą miały równy napęd, dzięki czemu koło o największej przyczepności będzie napędzało samochód.

Potrzebujemy blokad, aby efektywnie wykorzystać całą przyczepność dostępną między naszymi oponami a nawierzchnią, po której jedziemy. Blokady dają Ci możliwość wykorzystania przyczepności, którą zapewnia napęd na wszystkie koła.

Główną zaletą blokad AirLockers w porównaniu z blokadami elektronicznymi jest natychmiastowa aktywacja. W porównaniu z większością blokad elektronicznych, ARB AirLocker uruchamia się natychmiast i przy dowolnej prędkości; co więcej, ARB AirLocker nie ma ograniczeń prędkości "operacyjnej" samochodu.

Możliwość uruchomienia blokady „w locie” oznacza, że nie musisz tracić rozpędu przed pokonaniem przeszkody.

Posiadanie "stałego" kompresora ma wiele zalet, nie tylko aktywację blokad powietrznych. Kompresory pokładowe są również idealne do pompowania opon, czyszczenia elementów samochodowych, takich jak uszczelki drzwi i filtry powietrza, pompowania łóżek powietrznych i wszystkiego, co wymaga sprężonego powietrza. Posiadanie "stałej" sprężarki powietrza w samochodzie jest bardzo wygodne, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że nie musisz szukać miejsca, aby ją spakować, ani nie musisz jej wyciągać i podłączać do akumulatora za każdym razem, gdy jej potrzebujesz.

Losowe produkty

Wyszukaj konkretnego produktu

Dobór blokad

Zobacz wyżej na spis wszystkich blokad przypisanych do danego modelu samochodu.

Kute koła zębate

Wytrzymałość, trwałość i odporność na zmęczenie meteriałowe we wszystkich komponentach blokad Air Locker® jest najważniejsza. Ogromne siły przykłądane do kół zębatych bocznych i zębnika w mechanizmach różnicowych firma ARB zdecydowała się na zastosowanie kutych kół zębatych, technologii stosowanej w  ciężkich przekładni przemysłowych, wyścigowych i rolniczych. W połączeniu z opatentowaną przez ARB konstrukcją „timed gear”, wynikająca z tego wytrzymałość całego zespołu zostaje wzmocniona.

Dwa elementy

Mechanizm zębaty w blokadach ARB umieszczony został w dwuczęściowej obudowie, co zapewnia dalsze korzyści. Dwuczęściowa obudowa, zamiast trzyczęściowej, to znacznie większa dokładność gotowego zespołu, co  pozwoliło inżynierom ARB na ulepszenie konstrukcji innych elementów, co z kolei przyczyniło się do redukcji części ruchomych i zwiększenia wytrzymałości.

Niezrównane wsparcie

Aby dać Ci poczucie pewności, wszystkie ARB Air Lockers® są objęte kompleksową, pięcioletnią gwarancją bez limitu przebiegu. W połączeniu z rozległą siecią dealerów ARB możesz być pewien, że będziemy tam, aby wesprzeć Cię w mało prawdopodobnym przypadku wystąpienia problemu.

Oficjalne blokady mostów zawodów Ultra4 i KOH

ARB Air Locker i ARB Air Compressor to oficjalny system blokady i sprężarki powietrza mechanizmów różnicowych w seri wyścigów Ultra4 i King of the Hammers, które są uważane za jedne z najbardziej wymagających technicznie wyścigów na świecie.

Zobacz też